eerste week - Reisverslag uit Polenzko, Duitsland van anja veraart - WaarBenJij.nu eerste week - Reisverslag uit Polenzko, Duitsland van anja veraart - WaarBenJij.nu

eerste week

Blijf op de hoogte en volg anja

03 September 2017 | Duitsland, Polenzko

de eerste week was een super ervaring op het bedrijf.
het is heel druk op het land dus heel veel werk gedaan met de trekkers.
vrijdag zijn we 'sochtends om 7 uur naar de opslag plaats gegaan voor hooi en strooi 15 km verderop met 2 trekkers met kiepers en de shovel het graan moes van de ene schuur naar de andere schuur gereden worden. hier zijn we tot 4 uur bezig geweest toen naar huis en ben ik nog gaan zaaien tot 8 uur. zaterdag ochtend ben ik eerst naar grimme geweest het jongveebedrijf en kijken of er tochtige pinken rondliepen. toen ben ik de paarden drinken gaan geven. terug op de boerderij ben ik samen met 2 polen de droge koeien en drachtige koeien en vaarzen door een voetbad gaan doen dit doen ze met al het vee iedere vrijdag en zaterdag ochtend. 'smiddags ben ik weer gaan zaaien en zijn we bij een bedrijf wisten kijken wat te koop staat met een 950 melkkoeien. toen op het bedrijf nog wat kleine klusjes gedaan. en 'savonds nog bij een bedrijf wisten kijken : van de tillaart met 2500 melkkoeien en in totaal 10 duizend beesten. grootste bedrijf van europa een carrousel 72 stands en 1 stal van 2 hec groot. dat bedrijf heeft er ook een loonbedrijf aan vast zitten.

  • 08 September 2017 - 13:14

    Ad Van Tuyl:

    Hoi Anja,

    Leuk om je zo enthousiast te horen aan de telefoon over je stage. Ook je praktijkbegeleider is zeer tevreden over je en zei: zo moeten ze allemaal zijn.
    Een groot compliment voor jouw dus.

    Groeten en veel succes verder,
    Ad van Tuyl
    Stagedocent veehouderij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anja

mijn buitenland stage vind plaats in Duitsland. hier zal ik 7 weken intern zitten vanaf 28 augustus tot 13 oktober.

Actief sinds 25 Aug. 2017
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 7187

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2017 - 13 Oktober 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: