week 4 - Reisverslag uit Polenzko, Duitsland van anja veraart - WaarBenJij.nu week 4 - Reisverslag uit Polenzko, Duitsland van anja veraart - WaarBenJij.nu

week 4

Blijf op de hoogte en volg anja

19 September 2017 | Duitsland, Polenzko

maandag zijn we weer verder gegaan met mais hakselen.
we zijn begonnen om 7 uur 'sochtends. deze dag rijdt ik een fendt 828 vario. we reden met 4 trekkers 3 fendt en 1 john deere. de hakselaar was weer de krone 600. we hebben gereden tot half 8 'savonds. dinsdag begon ik om 7 uur weer met mais rijden. om 12 uur ben ik op de boerderij even mee gaan helpen met kuil dekken en daarna ben ik weer verder gaan maishakselen tot half 5 toen stopte we er mee omdat de hakselaar onderhoud nodig had. woensdag zijn we 'sochtends eerst koeien gaan verzetten vaarzen naar de stier en oude pink kalfjes naar de vaarzen. we doen dit met de veewagen. ook zijn we sochtends met de trekker om strooi gereden dit halen we bij de opslagplaats waar de boer zijn strooi heeft staan . de boer zelf reed er heen met de voermengwagen en laait die dan vol met graan. toen ben ik 'smiddags weer mais gaan hakselen tot half 8.
het weer is hier beter als in nederland. hier valt veel minder regen waardoor zoals de mais ook veel eerder rijp zijn eigenlijk schijnt iedere dag hier wel de zon en is het prima te doen!