Week 7 - Reisverslag uit Polenzko, Duitsland van anja veraart - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Polenzko, Duitsland van anja veraart - WaarBenJij.nu

Week 7

Blijf op de hoogte en volg anja

11 Oktober 2017 | Duitsland, Polenzko

Maandag ochtend zijn we begonnen met kalfjes rijden van de overkant van de straat naar het jongvee bedrijf in grimme. Heel de strooistal moest leeg en dit gingen ze dan uitmesten. Toen we dat hadden gedaan ben ik gaan helpen bij het koeibekappen het waren 8 koeien die droog gezet werden en hebben er 5 bekapt. Toen heb ik ze samen met die pool naar de stall gebracht waar alle drogen koeien staan. Heb daarna josi nog geholpen met schetsen zoeken van de koeien die geinsemineerd waren. Er moest een koe kalven en heb de koe daarbij geholpen daarna zijn we de kalfjes die op het bedrijf staan in de "garage stal". Naar de overkant van de straat gaan brengen daar was alles uitgemest en opnieuw opgestrooid hier hebben we toen 45 kalfjes heen gebracht. Smiddags zijn we de garage gaan uitmesten. Toen moest er weer een koe kalven en heb hierbij weer de koe geholpen. Daarna naar het jongvee bedrijf in grimme om wat grote houten balken te slepen van een oud schuurtje wat is afgebroken. Toen hebben we nog een rondje langs de mais die er nog staan gereden. Om te kijken of ze nu wel goed rijp waren. Dinsdag ochtend heb ik de drinkbakken van de koeien schoongemaakt van groep 1,2,3,4,5 en 7. Toen zijn we weer kalfjes gaan verrijden . Daarna zijn we in grimme een oud schuurtje wat is gesloopt gaan opruimen. Door de harde regen zijn we halverwege de middag gestopt. Toen nog wat op de boerderij gedaan gehakseld strooi ondergedekt dat was iemand wisten ophalen met de voermengwagen. En nog 2 kalver hokjes uitgemest samen met de andere stagiaire. Toen heb ik die thuis gebracht en daarna nog de slangen van de mest pomp opgeruimd. Savonds zijn we naar een bedrijf met 1000 koeikes wisten kijken. Woensdag ben ik een dag met de inseminator mee gegaan. De dochter van me baas ging ook mee . We zijn op 8 bedrijven gaan isnimineren , en hebben nog 2 bedrijven bezocht om te kijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anja

mijn buitenland stage vind plaats in Duitsland. hier zal ik 7 weken intern zitten vanaf 28 augustus tot 13 oktober.

Actief sinds 25 Aug. 2017
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 7160

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2017 - 13 Oktober 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: