week 5 - Reisverslag uit Polenzko, Duitsland van anja veraart - WaarBenJij.nu week 5 - Reisverslag uit Polenzko, Duitsland van anja veraart - WaarBenJij.nu

week 5

Blijf op de hoogte en volg anja

25 September 2017 | Duitsland, Polenzko

maandag ochtend zijn we eerst vee gaan rijden. kalfjes van het bedrijf naar het jongvee bedrijf in Grimme. daar de jongere kalfjes naar de pinken groep en oudere pinken mee naar het andere bedrijf. 'sochtends heb ik ook nog met de loonwerker mee gereden op de kuil. de kuil wordt vast gereden met een prinoth pistenraupe. dit maschien is eigenlijk bedoelt als sneeuwschuif. maar hier in oost Duitsland wordt het gebruikt voor op de kuil. het is heel stabiel en met 400pk heb je de karren met mais zo boven op de kuil geschoven. hij loopt op rups banden en weegt zwaar waardoor alles ook nog is goed vast gereden wordt. toen ben ik met de eigenaar en zijn dochter de straat gaan schoonmaken. doordat er meer als 500 hec mais naar het bedrijf wordt gereden is de straat heel vies en duitsers houden van een schone buurt. de straten waar de mais karren niet meer door heen kwamen hebben we schoongemaakt. er was een duitser aan het zaaien en heb met de shovel een zak zaad voor aan de blok weggezet. 'smiddags ben ik gaan mest rijden tot 8 uur 'savonds. en toen nog even met de loonwerker mee gereden op de kuil. dinsdag ochtend om 7 uur ben ik met de john deere een vracht mais gaan halen. toen kwam die jonge van die trekker en is hij verder gaan rijden. toen heb ik de maiskuil bloodt gemaakt en ben daarna opgehaald om naar het loonbedrijf te gaan omdat ze iemand te kort kwamen heb ik met de claas 830 en een tebbe kieper mee gereden tot 8 uur 'savonds. we reden met 7 karren omdat het best ver rijden was. woensdag begon ik om 8 uur en ben ik naar grimme gegaan. toen hebben we kalfjes gereden en pinken mee naar huis genomen. heb toen mee een duitse vrouw gewerkt en geleerd hoe ik die kalfjes die we verplaatsen in de computer ook kunnen verplaatsen. heb daarna koeien behandelen en gespoten met haar die gekalft hebben en een koe een mineralen bolus gegeven. daarna ben ik samen met die vrouw op het kantoor gaan werken en heb ik geboorte kaarten van de koeien gemaakt. 'smiddags ben ik gaan mest rijden. 'savonds moest ik de kalveren hokken uitmesten met de shovel om half 9 zijn we gestopt maar was nog niet alles uitgemest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anja

mijn buitenland stage vind plaats in Duitsland. hier zal ik 7 weken intern zitten vanaf 28 augustus tot 13 oktober.

Actief sinds 25 Aug. 2017
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 7190

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2017 - 13 Oktober 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: