Eind week 6 - Reisverslag uit Polenzko, Duitsland van anja veraart - WaarBenJij.nu Eind week 6 - Reisverslag uit Polenzko, Duitsland van anja veraart - WaarBenJij.nu

Eind week 6

Blijf op de hoogte en volg anja

09 Oktober 2017 | Duitsland, Polenzko

Donderdag ochtend heb ik weer met josi mee gelopen. We zijn weer de koeien gaan behandelen. De pas gekalfde koeien, zieke koeien , en de koeien die binnenkort moeten kalven , die krijgen een spuit en ik heb ze een bolus gegeven. Ik heb daarna samen met josi de drinkbakken van die koeien schoongemaakt. Ik heb daarna de drinkbakken van groep 5,4,3,2 ook nog schoongemaakt groep 6 en 1 loopt een stier die kunnen alleen gedaan worden wanneer die groep wordt gemolken. Ook heb ik nog bij het koeien bekappen gekeken en zelf nog een poot bekapt. Josi ging naar huis smiddags en had mij nog een lijst gegeven met koeien die nog gespoten moesten worden in groep 4,5 en 6. Ik ben dat toen gaan doen. Er moest nog een koe kalven heb hierbij geholpen en was een tweeling. Het was deze dag heel erg slecht weer en waren heel veel bomen omgewaaid om bij het jongvee bedrijf te komen moet je door het bos en zijn de weg vrij gaan maken. Vrijdag heb ik weer met josi mee gelopen. Zei heeft weer samen met mij de koeien gedaan. Ik ben bij een koe die bij andere koeien deed zuigen een neusring in gaan geven. Samen nog de zieke koeien gaan melken. Hier is josi altijd bij voor de extra controle. Het was nog steeds heel slecht weer met veel regen. Ik en josi zijn ook de kalfjes gaan spuiten die ziek waren en 2 groepen hebben we in hun mond gespoten om ze wat extra's te geven. Zaterdag ochtend heb ik voetbad gedaan bij het jongvee bedrijf in grimme en bij het bedrijf aan de andere kant van de straat. We moesten kuil dicht leggen maar door de regen heel de dag werd dat niks. We zijn de auto bij de garage op wisten halen. Zondag wauden we kuil gaan dekken en hebben van half 4 smiddags tot 7 uur kuil gedekt.